Relatief (Allerzielengedichtje)

2 Nov

Er is erger dan erg er is
groter dan groot en doder
dan dood. Er heeft
rechter van spreken
en harder van huilen. Sssst,

duw ik mijn dode
in het klein. Maar daar baart
hij zich weer een weg
naar mij en ik –

Waar ben ik nou?

Ik was zijn moeder. Zijn moeder
is dood en ik was –

Mijn handen wijzen verweesd
naar het ikvormig gat in zijn weg.

Waar ging ik heen?

Er is gater dan gat er is
weger dan weg

en leger ik dan toen
ik hem nog niet
niet meer had.

Geef een reactie

